Με την δέουσα εκκλησιαστική τάξη και μεγαλοπρέπεια, ολοκληρώθηκαν την Κυριακή 23 Νοεμβρίου 2025 οι εορταστικές εκδηλώσεις προς τιμήν της Παναγίας της Οδηγήτριας, στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Αγίου Δημητρίου Νέου Φαλήρου, καθώς Ιερό Εικόνισμά Της που αποτελεί πιστό αντίγραφο της Παναγίας της Οδηγήτριας και θησαυρίζεται στην Ιερά Μονή Ξενοφώντος Αγίου Όρους, φυλάσσεται στο Ναό.

Στη Θεία Λειτουργία χοροστάτησε ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Αχελώου κ. Νήφων, βοηθός Επίσκοπος και Πρωτοσύγκελλος της Ιεράς Μητροπόλεως Πειραιώς, ο οποίος και προεξήρχε κατά την περιφορά της Ιεράς Εικόνος της Παναγίας στους δρόμους του Νέου Φαλήρου και την εν συνεχεία ενθρόνιση της Ιεράς Εικόνος στο Προσκυνητάρι της κατά την Αγιορειτική Τάξη.

Κατά τη διάρκεια του κηρύγματός του ο Θεοφιλέστατος, δοξολογώντας τον Πανάγιο Θεό μας «που μας αξίωσε και φέτος να εορτάσουμε αυτήν την μεγάλη εορτή των Εισοδίων της Υπεραγίας Θεοτόκου και παράλληλα την υπέροχη αυτή εικόνα της Παναγίας Οδηγήτριας που φυλάσσεται εδώ στην ενορία μας», όπως χαρακτηριστικά είπε, αναφέρθηκε στους Αγίους Ιωακείμ και Άννα, οι οποίοι «έφερναν μέχρι τα βαθιά τους γεράματα τον ονειδισμό, την ντροπή της ατεκνίας».

«Ναι, εκείνη την εποχή ήταν μεγάλη ντροπή ένα ζευγάρι να μην έχει παιδιά», επεσήμανε ο Θεοφιλέστατος, σημειώνοντας πως «ήταν πράγματι υπαρξιακό γεγονός το να γεννιούνται παιδιά και να υπάρχει συνέχεια σε αυτόν τον περιούσιο λαό του Θεού».

Υπογραμμίζοντας πως «ο Ιωακείμ και η Άννα προσεύχονταν διαρκώς στον Θεό να τους χαρίσει ένα παιδί και να τους λυτρώσει από αυτήν την ατιμία», τόνισε πως ο Θεός «είδε την μεγάλη τους πίστη, ενεργοποίησε τους φυσικούς νόμους σε αυτήν την μεγάλη ηλικία που βρισκόντουσαν και τους χάρισε ένα κοριτσάκι. Ένα κοριτσάκι το οποίο θα γινόταν η Πλατυτέρα των Ουρανών, αφού μέσα στα σπλάχνα της θα χωρούσε τον Αχώρητο, τον Δημιουργό του σύμπαντος κόσμου».

Αναφερόμενος στην είσοδο της Παναγίας στα Άγια των Αγίων σημείωσε πως έμεινε εκεί «για να προετοιμαστεί για το μεγάλο γεγονός. Αυτό της Ενανθρωπήσεως του δεύτερου προσώπου της Αγίας Τριάδος». «Εκεί η Υπεραγία Θεοτόκος προετοιμάστηκε για το μεγάλο γεγονός», είπε ο Θεοφιλέστατος, υπογραμμίζοντας το γεγονός της αφιέρωσης στο Θεό, «σε αντίθεση», όπως χαρακτηριστικά είπε, «με πολλούς από όλους εμάς που δεν θα θέλαμε ποτέ το παιδί μας να αφιερωθεί στο Θεό μέσω του Μοναχισμού ή μέσω της Ιερωσύνης».

«Η Παναγία μας αντίκριζε καθημερινά την Κιβωτό της Διαθήκης», είπε στη συνέχεια και συνέχισε: «Άραγε, πέρναγε από το μυαλό της ότι αυτή η ξύλινη και επιχρυσωμένη κιβωτός η οποία είχε μέσα τον λόγο του Θεού ήταν η προτύπωση της δικής της υπάρξεως; Η προτύπωση της Υπεραγίας Θεοτόκου; Αυτής της γυναίκας η οποία θα γινόταν η έμψυχος κιβωτός και η οποία θα έφερνε μέσα στα σπλάχνα της τον έμψυχο Λόγο του Θεού». «Λέει ο Άγιος Νικόλαος ο Καβάσιλας ότι η Υπεραγία Θεοτόκος μέσα στα Άγια των Αγίων δεν έπαιρνε τιμή από αυτά, αλλά προσέδιδε τιμή η Υπεραγία Θεοτόκος στα Άγια των Αγίων». «Ο Άγιος λέγει ότι η Κιβωτός της Διαθήκης χάθηκε, οι πλάκες με τις δέκα εντολές χάθηκαν, ο Ναός του Σολομώντα καταστράφηκε ολοσχερώς. Η Υπεραγία Θεοτόκος όμως παραμένει ζωντανή. Είναι ανάμεσά μας για να μας βοηθάει και δοξολογείται από όλους και από τους Αγίους Αγγέλους και από τους Αγίους του Θεού και από όλους εμάς τους πιστούς, τους αγωνιζόμενους να γίνουμε Άγιοι».

«Αμαρτία είναι το αποτέλεσμα της έλλειψης κοινωνίας με τον Θεό και της έλλειψης κοινωνίας αγάπης με τους ανθρώπους. Η αμαρτία δεν έχει μια νομικίστικη χροιά. Δεν είναι μια ηθικολογίστικη παράβαση μιας εντολής, αλλά, ουσιαστικά, είναι η δυσλειτουργία της οντολογικής ύπαρξής μας», είπε σε άλλο σημείο του κηρύγματός του ο Θεοφιλέστατος, συμπληρώνοντας: «Είναι τα αποτελέσματα του να λειτουργεί ο άνθρωπος διαφορετικά από ό,τι έχει θέσει ο Θεός και η Υπεραγία Θεοτόκος μας διδάσκει ακριβώς το αντίθετο. Μας διδάσκει την αναφορικότητα στο Θεό. Η Υπεραγία Θεοτόκος είναι το πιο αφοσιωμένο πλάσμα στον Θεό. Είναι αυτή η οποία έκοψε το δικό της θέλημα και ακολούθησε το θέλημα του Θεού». «Είναι αυτή που μας διδάσκει ότι η δική μας σωτηρία» «είναι συνεργασία του Θεού και των ανθρώπων».

«Πρέπει να συνεργαστούμε και πρέπει να ακολουθήσουμε το θέλημα του Θεού όπως ακριβώς δείχνει η Υπεραγία Θεοτόκος και Οδηγήτρια», επεσήμανε, σημειώνοντας παράλληλα πως «για αυτό άλλωστε ονομάζεται ‘’Οδηγήτρια’’, γιατί μας οδηγεί στο σωστό δρόμο. Γιατί μας δείχνει τι πρέπει να ακολουθήσουμε για να φτάσουμε σε αυτό το πολυπόθητο της κατά χάριν Θεώσεως».

«Ο Κύριος τιμά όλους μας. Δεν τίμησε την Υπεραγία Θεοτόκο περισσότερο από όλους εμάς. Δεν την αγάπησε περισσότερο από όλους εμάς», είπε ολοκληρώνοντας το κήρυγμά του ο Θεοφιλέστατος, τονίζοντας πως «εκείνη έκανε τη διαφορά και αγάπησε τον Θεό περισσότερο από ό,τι τον αγαπούμε εμείς». «Η Παναγία μας, το υπέρτατο και αφοσιωμένο πλάσμα στον Κύριο, είχε την απόλυτη δεκτικότητα να δεχτεί όλη την Χάρη του Κυρίου μας». «Σε εμάς απομένει να προσπαθήσουμε και να αγωνιστούμε να είμαστε ολοένα και πιο δεκτικοί στην Χάρη του Θεού. Ο Κύριος δίνει το έλεός Του και αναλόγως τι σκεύος εμείς κρατούμε στο χέρι μας, λαμβάνουμε από αυτό», είπε καταλήγοντας.

Δείτε σχετικό φωτογραφικό υλικό ΕΔΩ.